مکان‌های دیدنی درسدن، کلیسای فرائن و کلیسای جامع

درسدن یکی از شهر های مرزی آلمان است که به ایالت زاکسن تعلق دارد. این شهر با 500 هزار نفر جمعیت یکی از پربازدید ترین شهر های آلمان می باشد چرا که درسدن به طور کامل در بطن جنگ جهانی دوم قرار داشته و آثار زیادی از آن را در خود نگه داشته است. در طول جنگ جهانی، بمب افکن های بریتانیایی و آمریکایی بیش از 4000 بمب بر روی این شهر ریختند. این بمباران طوفان آتشی به مساحت 25 هزار کلیومتر مربع ایجاد کرد و بیش از 30 هزار نفر را کشت. ما در این مقاله سعی داریم شما را به صورت کامل با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا کنیم.

درسدن

مکان‌های دیدنی درسدن

کلیسای فرائن

این کلیسا یکی از معدود بنا های به جای مانده از دوران جنگ جهانی می باشد. تاریخ ساخت این ساختمان به سال 1754 بر می گردد اما در سال 1958 به صورت کامل مورد بازسازی قرار گرفت. از کلیسای فرائن به عنوان یکی از شاهکار های معماری گوتیک یاد می شود. در بالای این کلیسا به نشانه صلح بین المللی، یک صلیب قرار دارد که توسط انگلیسی ها فراهم شده است. از آنجا که بریتانیایی ها مهم ترین مسئول خرابی های این شهر بودند، این کار را به نشانه معذرت خواهی انجام دادند. یکی از بخش‌های مهم بازدید از این کلیسا، رفتن به بالای گنبد با نما هایی از فضای داخلی با تزئینات غنی و همچنین میدان اصلی شهر است.

کاخ زوئینگر و زمپربائو

زوئینگر مجموعه ای از چند کاخ به هم پیوسته است که سالانه گردشگران زیادی را مجذوب شهر می کند. این مجموعه یکی از مهم ترین بناهای باروک در آلمان محسوب می شود. شب ها، با تابیدن نور مهتاب بر روی حوض های آب این کاخ ها، منظره باشکوه و زیبا خلق می شود. علاوه بر معماری بی نظیر این کاخ، مجموعه‌ چینی درسدن، ابزار آلات علمی در کابینه سلطنتی، ابزار آلات ریاضی و فیزیک و مجموعه فوق العاده‌ی هنری‌، شهرت خاصی دارند. به شما نوصیه می کنیم که بازدید از این کاخ را حتما در لیست خود قرار دهید.

میدان تئاتر و اپرای زمپر

یکی دیگر از قسمت هایی که حتما باید از آن دیدن کنید، میدان تئاتر و اپرای زمپر می باشد. شما می توانید در این میدان با شاهکار های معماری متعددی همچون ساختمان شهرداری و برج اشتفان را مشاهده کنید. یکی دیگر از ویژگی های بارز این میدان، مجسمه پادشاه «جان» سوار بر اسب می باشد که در سال 1813 ساخته شده است. در قسمت غربی این میدان نیز اپرای زمپر وجود دارد که سالانه نمایش های ارزشمند زیادی را میزبانی می کند. متاسفانه تنها راه بازدید از این سالن، خرید بلیط برای نمایش است.

درسدن

کلیسای جامع

یکی دیگر از کلیسا های معروف شهر، کلیسای جامع می باشد. این کلیسا که با نام دادگاه کاتولیک نیز شناخته می شود، در سال 1755 تکمیل شد. این ساختمان با شکوه که در سمت جنوبی پل رودخانه البه ساخته شده است، سبک باروکی ایتالیایی دارد. از مهم ترین ویژگی های منحصر به فرد این کلیسا می توان به برج 85.5 متری و 78 مجسمه‌ داخل آن اشاره کرد. در زیر زمین این کلیسا مقبره های شاهان و شاهزادگان زاکسنی و ظرفی حاوی قلب «آگوستوس» وجود دارد.

ایوان برول

این مکان که بالکن اروپا نیز معروف است، گل سر سبد تمام دینی های شهر محسوب می شود. هیچ تور گردشگری بدون بازدید از این قسمت، سفر خود را به پایان نمی رساند. ایوان برول که در قسمت های استحکامات جنوب شهر ساخته شده است، برای عموم، رایگان می باشد. از مهم ترین ویژگی های این ایوان می توان به گروه‌ های مجسمه‌ای که روی پلکان صبح، ظهر، عصر و شب را نشان می دهند، اشاره کرد. فواره دلفین نیز یکی دیگر از قسمت های دیدنی این ایوان بشمار می رود.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.