آشنایی با مهمترین جاذبه‌های گردشگری بولیوی

بولیوی یکی از کشور های آمریکای جنوبی است که به هیچ دریایی راه ندارد و به صورت کامل با خشکی محصور شده است. بر اساس آخرین سرشماری های انجام شده در سال 2010 جمعیت این کشور را 10 میلیون نفر تخمین زده اند. بیشتر مردم این کشور به زبان اسپانیولی صحبت می کنند اما جالب است بدانید که 34 زبان محلی دیگر نیز در این کشور به کار می رود. بیشتر جمعیت بولیوی را سرخ پوست ها و دورگه ها ( میستیزوها ) تشکیل داده اند. این کشور همان طور که اشاره شد به هیچ دریایی راه ندارد و به همین دلیل است که سطح توسعه در آن چندان بالا نیست. ما در این مقاله شما را با برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور آشنا می کنیم.

بولیوی

جاذبه های گردشگری بولیوی

سالار د اویونی

مهم ترین و زیباترین جاذبه گردشگری در بولیوی که افراد زیادی را از سراسر دنیا به این کشور می کشاند، سالار د اویونی می باشد. این مکان در واقع یک دریاچه نمک است که در یکی از مسطح ترین قسمت های دنیا قرار دارد. یکی از زیباترین منظره های سالار د اویونی ساختمان های محلی می باشند که به وسیله آجر های نمکی ساخته شده اند. قدمت این دریاچه به بیش از 100 میلیون سال پیش برمی گردد و به همین دلیل است که معمولا عده ای باستان شناس در نزدیکی آن به کاوش و تحقیق مشغول هستند.

تیاهواناکو

یکی از باستانی ترین اقوام تاریخ، اینکا ها هستند که در کشور بولیوی اقامت داشته اند. بسیاری اینکا ها را از جمله ده قوم برتر تاریخ محسوب می کنند. تیاهواناکو پیش سازه ای است که در جنوب دریاچه تیتینکا واقع شده است. از این بنا به عنوان یکی از شاهکار های دوران اینکا ها یاد می شود. قدمت این بنا به قرن 7 میلادی بر می گردد و خوشبختانه از دوران این بناها چندان آسیبی ندیده اند. تیاهواناکو از سنگ های مرمری ساخته شده که در بولیوی وجود ندارند. این بدان معنی است که مصالح این ساختمان مسیری 450 کیلومتری را برای رسیدن به این نقطه طی کرده اند.

بولیوی

کارناوال اُرورو

بیشتر کشور های آمریکای جنوبی به داشتن کارناوال های متنوع معروف هستند. اگر برزیل کارناوال رقص ریو و مکزیک کارناوال مرده ها را دارد، بولیوی نیز به کارناوال اُرورو معروف است. در این کارناوال که نشان دهنده فرهنگ و تاریخ مردم این منطقه می شود، شرکت کنندگان لباس های محلی می پوشند و به انجام رقص های سنتی می پردازند. معمولا بیش از 30 هزار نفر در این جشن ها شرکت می کنند. کارناوال اُرورو یکی از مهم ترین منابع درامد بولیوی محسوب می شود چرا که در این دوره بیشترین میزان تورسیت ها به کشور می آیند.

سوکره

سوکره یکی از شهر مهم بولیوی است که نقش مهم در صنعت توریسم این کشور ایفا می کند. جالب است بدانید که سوکره به معنی شهر چهار نام می باشد. این چهار نام شامل سکور، چارکاز ، لاپلاتا و چوکیساکا می شوند. این شهر برای اولین بار توسط مهاجران اسپانیایی ایجاد شد و به همین دلیل است که سبک و معماری آن شباهت های بسیاری به شهر های مدیترانه ای دارد. در سوکره بخش های زیادی وجود دارد که لا کاسا دلا لیبرتاد و کتابخانه ملی بولیوی از مهم ترین آنها محسوب می شوند. هر ساله بیش از 500 هزار نفر از این شهر دیدن می کنند.

جاده یونگاز

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این کشور که این روز ها در شبکه های اجتماعی به شدت در حال محبوب شدن می باشد، جاده یونگاز می باشد. از این جاده به عنوان خطرناک ترین جاده دنیا یاد می شود. این جاده طولانی که در کنار یک دره قرار دارد، لاپاز را به جنگل های آمازون متصل می کند. متاسفانه در طول سال بیش از 100 تصادف منجر به مرگ در این جاده ثبت می شود.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.