آیا از عوارض غذاهای سرخ شده اطلاع دارید؟

خوردن غذاهای سرخ شده می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که زنان بالای 50 سالی که مرتبا غذاهای سرخ شده مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به مرگ قرار دارند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که خوردن غذاهای سرخ شده به طور مکرر می‌تواند منجر به پیامدهای ناخواسته بر روی سلامتی انسان شود. محققان شواهدی ارائه کرده‌اند که غذاهای سرخ شده سلامت قلبی و عروقی را تحت تاثیر قرار داده و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد. همانطور که گفته شد عوارض غذاهای سرخ شده بسیار زیاد بوده و برای سلامت فرد خطرناک هستند.

عوارض غذاهای سرخ شده

عوارض غذاهای سرخ شده و احتمال خطر مرگ

به گزارش مجله اینترنتی برفانک، محققان غذاهای سرخ شده را به سه دسته تقسیم کردند که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • مرغ سرخ شده
  • ماهی سرخ شده، ساندویچ ماهی و حلزون سرخ شده، میگو و صدف سرخ شده
  • دیگر غذاهای سرخ شده از قبیل سیب زمینی سرخ شده و چیپس

تیم تحقیقاتی با تجزیه و تحلیل‌های انجام شده تایید کرد که میان خوردن مرتب غذاهای سرخ شده و افزایش خطر مرگ، رابطه‌ای وجود دارد و این ارتباط نیز از مشکلات شدید قلبی نشات می‌گیرد. محققان پس از بررسی عوامل مختلف از جمله شیوه زندگی، کیفیت غذا، میزان درآمد و سطح تحصیلات، متوجه شدند کسانی که حداقل در یکی از وعده‌های غذایی خود به خوردن غذاهای سرخ شده می‌پردازند، تقریبا 8 درصد بیشتر از سایر افرادی که این کار را انجام نمی‌دهند، دچار مرگ خواهند شد، پس از آن محققان به بررسی غذاهای سرخ شده خاص پرداختند.  آن‌ها دریافتند که خوردن حداقل یک وعده مرغ سرخ شده در روز منجر به افزایش 13 درصدی خطر ابتلا به مرگ از همه دلایل و خطر 12 درصدی مشکلات قلبی بوده است، همچنین خوردن حداقل یک وعده از ماهی‌ها یا صدف‌های سرخ شده در روز منجر به افزایش 7 درصدی خطر مرگ ناشی از هر گونه علت و 13 درصد افزایش خطر مرگ ناشی از مشکلات مرتبط به قلب شد.

عوارض غذاهای سرخ شده

محققان دریافتند که خطر مرگ در زنان 50 تا 65 ساله‌ای که به طور منظم از غذاهای سرخ شده استفاده می‌کردند و دارای درآمد پایین، سطح تحصیلات پایین و رژیم غذایی بی‌کیفیت بودند، بیشتر است. نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند که افزایش مصرف غذاهای سرخ شده به خصوص مرغ، ماهی و صدف سرخ شده ممکن است تاثیر مخربی بر روی سلامت عمومی فرد داشته باشند.

به طور کلی عوارض غذاهای سرخ شده بر هیچکس پوشیده نیست، پس بهتر است مصرف آن را به حداقل برسانید. این کار باید در مورد افراد مسن به طور جدی‌تر انجام شود، زیرا آن‌ها بیشتر در معرض خطر بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند. بهتر است بدانید که مصرف غذاهای سرخ شده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و در نتیجه مرگ را افزایش می‌دهد اما این وضعیت با تغییر شیوه زندگی قابل اصلاح است. افراد باید برای حفظ سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، مصرف غذاهای سرخ شده خود را تا حد امکان کاهش دهند و بیشتر از غذاهای آب‌پز و بخار پز استفاده کنند، زیرا عوارض غذاهای سرخ شده بسیار زیاد است.

منبع: https://www.barfanak.com

Check Also

عصاره برگ زیتون

4 مزیت مهم عصاره برگ زیتون

عصاره برگ زیتون دارای مزایای بسیاری بوده که از میان آن‌ها کاهش کلسترول و فشار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.