جاذبه‌های گردشگری در کشور کنیا

کنیا یکی از کشور های آفریقایی است که شرق این قاره واقع شده است. سرشماری هایی که در سال 2010 انجام شده نشان می دهد این کشور جمعیتی در حدود 37 میلیون و 953 هزار نفر دارد. از نایروبی به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر این کشور یاد می شود. این کشور از 8 استان مختلف تشکیل شده است که هر کدام از آنها از چندین منطقه مختلف بوجود آمده اند. کنیا یکی از غنی ترین کشور های آفریقایی از نظر مراکز طبیعی و منابع معدنی می باشد که سال ها توسط کشور های اروپایی مورد استعمار قرار می گرفته است. اگر دوست دارید با برخی از جاذبه های گردشگری این کشور آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

کنیا

جاذبه های گردشگری کنیا

پارک ملی ماسای مارا

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، در این کشور جاذبه های طبیعی بسیاری وجود دارد که یکی از مهم ترین آنها پارک ملی ماسای مارا می باشد. اگر شما هم مستند های راز بقا را تماشا کرده باشید، حتما با صحنه مشهوری که گاومیش ها به صورت گله ای از رودخانه عبور می کنند، آشنا هستید. این صحنه های زیبا همگی در  پارک ملی ماسای مارا فیلم برداری شده اند. در واقع از این پارک به عنوان بزرگترین سایت مهاجرت حیوانات یاد می شود. در طول سال افراد زیادی برای تماشای این رخداد های تاریخی خود را به  پارک ملی ماسای مارا می رسانند.

پارک ملی آمبوسلی

یکی دیگر از پارک های ملی مهم کنیا آمبوسلی می باشد که در شرق این کشور واقع شده است. در این پارک ملی بیش از 200 گونه مختلف جانوری زندگی می کنند که از جمله مهم ترین آنها می توان به فیل ها، زرافه ها، گورخر ها، شیر ها و چیتا ها اشاره کرد. شما می توانید با تور های مخصوصی که در اطراف این پارک وجود دارد از نزدیک با این جانوران آشنا شوید. دقت داشته باشید که حتما از تور های مطمئن استفاده کنید چرا که بعضی از اوقات حیوانات بیش از اندازه به گردشگران نزدیک می شوند.

دریاچه ناکورو

کنیا

بدون شک زیباترین جاذبه گردشگری که در این کشور وجود دارد و شما حتما باید از آن دیدن کنید، دریاچه ناکورو می باشد. این دریاچه نیز محلی برای مهاجرت حیوانات متعددی می باشد که از جمله مهم ترین آنها می توان به فلامینگو ها اشاره کرد. در ماه های سرد سال بیش از 1 میلیون فلامینگو به این دریاچه می آیند که تماشا کردن آنها می تواند یکی از فراموش نشدنی ترین خاطرات شما را رفم بزند. البته ذکر این نکته واجب است که هیچکس اجازه ورود به دریاچه ناکورو ندارد چرا که در آن کروکدیل ها زندگی می کنند.

جزیره لامو

قاره آفریقا از شرق با اقیانوس هند همسایه می باشد. کنیا از جمله کشور هایی است که دارای مرز آبی با این اقیانوس می باشد. یکی از مهم ترین جزیره های این کشور لامو نام دارد که در سال های پیشرفته های چشمگیری داشته است. در حال حاضر این جزیره تعداد زیادی رستوران، هتل و مراکز تفریحی وجود دارد. در سال های اخیر تفریحات منحصر به فردی مانند فلای بورد، جت اسکی و پارا سیلینگ به این جزیره اضافه شده اند. بازدید از این جزیره می تواند خاطره ای شیرین را برای شما رقم بزند.

پارک ملی دروازه جهنم

یکی دیگر از جاذبه های طبیعی این کشور که حتما باید بازدید از آن را در لست خود قرار دهید، پارک ملی دروازه جهنم می باشد. شواهد باستان شناسی نشان می دهد که قدمت این پارک به عصر سنگ و انسان های اولیه بر می گردد. در برخی از غار های این پارک می توانید نقاشی هایی را مشاهده کنید که در آنها انسان ها مشغول شکار حیوانات هستند.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.