بررسی Huawei Mediapad M5 و Galaxy Tab A

یکی از شرکت‌هایی که توانست در چند سال گذشته با رقابت در برابر سامسونگ برای خود اعتبار بالایی به دست آورد بدون شک Huawei نام دارد، درخشش این شرکت در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای بود که هم اکنون در رده سوم جهانی حضور دارد و همواره نیز در تلاش است تا بتواند بیش از پیش جلو برود. بد نیست بدانید که فعالیت شرکت Huawei تنها به ساخت گوشی محدود نبوده و در ساخت تبلت نیز توانایی‌های بالایی از خود نشان داده است، در این مقاله قصد داریم به بررسی Huawei Mediapad M5 و Galaxy Tab A بپردازیم.

بررسی Huawei Mediapad M5

افراد زیادی هستند که برای انجام کارهای شخصی خود نیازمند داشتن یک تبلت می‌باشند، البته این افراد برای خرید یک محصول جدا از توجه به مشخصات مسلما بحث قیمت نیز برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد، شرکت چینی Huawei این مسئله را به خوبی می‌داند و از همین موضوع به سود خود استفاده خواهد کرد.

بررسی Huawei Mediapad M5 و Galaxy Tab A

محصولات شرکت‌هایی که نامشان دارای جذابیت بسیار زیادی برای کاربران بوده همچون سامسونگ، دارای قیمت‌های تقریبا بالایی بوده و به همین دلیل Huawei موفق شد با تولید محصولات با کیفیت اما قیمت مناسب جای خود را در بازار به دست آورد و هم اکنون در فکر تولید محصولات بیشتری در این زمینه می‌باشد. در این بخش از مقاله بررسی Huawei Mediapad M5 و Galaxy Tab A به تبلت ارائه شده سامسونگ خواهیم پرداخت.

بررسی مشخصات تبلت Galaxy Tab A

این محصول در سال 2016 با وزنی در حدود 525 گرم روانه بازار شد، بدنه تبلت از جنس پلاستیک بوده و در مجموع دارای کیفیت ساخت خوبی می‌باشد. از نظر صفحه‌نمایش همواره کیفیت تبلت‌های شرکت سامسونگ در حد خوبی قرار داشته و اینبار هم ما شاهد یک نمایشگر از جنس PLS LCD 16M Colors بودیم، البته سایز آن در حدود 10.1 اینچ با نسبت ابعاد تصویر 16:10 و رزولوشن 1920*1200 بوده است. مسلما برای تمامی افرادی که قصد خرید یک گوشی هوشمند و یا تبلت دارند مبحث نمایشگر بسیار مهم می‌باشد و به همین دلیل همواره شرکت‌ها تلاش خود را برای ارائه محصولی با کیفیت در این زمینه به کار گرفته‌اند و سامسونگ نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. شرکت سامسونگ برای این تبلت خود سیستم‌عامل Android 6.0 Marshmallow را انتخاب کرد اما قابلیت ارتقاء به نسخه Android 7.0 Nougat را نیز فراهم کرد. به هر حال باید بدانید که هم اکنون در سراسر جهان نسخه اندروید Marshmallow دارای کاربران بسیار زیادی می‌باشد. یکی دیگر از مهم‌ترین بخش‌های یک گوشی هوشمند و یا تبلت بدون شک بخش پردازنده آن است، شرکت سامسونگ برای تبلت Galaxy Tab A خود از پردازنده قدرتمند Exynos 7870 Octa استفاده کرده است، لازم به ذکر است که Exynos همواره پردازنده‌های قدرتمندی را طراحی کرده و می‌توان این مدل را هم جزو برترین‌ها محسوب کرد. این محصول در دو مدل با حافظه‌های ذخیره‌سازی 32 و 16 گیگابایتی به همراه 3 و 2 گیگابایت رم در اختیار کاربران و علاقه‌مندان به محصولات شرکت سامسونگ قرار گرفته است. برخی از کاربران امکان دارد به فضای ذخیره‌سازی بیشتری بر روی تبلت خود نیاز داشته باشند که این مسئله هم با تعبیه مکان حافظه ذخیره‌سازی جانبی مدل micro SD تا 256 گیگابایت امکان‌پذیر شده است. بیشتر توجه شرکت سامسونگ در زمینه دوربین بر روی تعبیه آن‌ها در گوشی‌های هوشمند می‌باشد و توجه زیادی به تبلت ندارند اما اینطور که پیداست دستگاه Galaxy Tab A از یک دوربین با کیفیت 8 مگاپیکسلی بهره برده و دوربین جلو آن هم 2 مگاپیکسل می‌باشد، دیافراگم‌های دوربین عقب و جلو به ترتیب f/1.9 و f/2.2 می‌باشند.

قدرت باتری این محصول

بررسی Huawei Mediapad M5 و Galaxy Tab A

همراهان مجله اینترنتی برفانک این تبلت از نظر قدرت باتری در وضعیت خوبی به سر می‌برد، باتری 7300 میلی‌آمپری این محصول مسلما می‌تواند یک روز کامل و حتی بیشتر در اختیار کاربران قرار داشته باشد. این محصول در رنگ‌های Pearl White و Metalic Black عرضه شده و مورد استقبال کاربران زیادی در سراسر جهان نیز قرار گرفته است و هم اکنون با قیمتی در حدود 220 یورو در حال فروش می‌باشد. در این بخش از مقاله بررسی Huawei Mediapad M5 و Galaxy Tab A به محصول شرکت Huawei خواهیم پرداخت.

بررسی مشخصات تبلت Huawei Mediapad M5

اینطور که از شواهد پیداست این محصول دارای قدرت و جذابیت بسیار بالایی خواهد بود، مسلما طرفداران شرکت Huawei از این تبلت استقبال بسیار خوبی به عمل خواهند آورد. هنوز اخبار دقیقی از این تبلت در دست نیست اما هر آنچه که شنیده شده و تا حدودی قطعیت پیدا کرده است را برایتان شرح خواهیم داد. شرکت Huawei برای این تبلت صفحه‌نمایش IPS LCD 16M Colors با سایز 10 اینچ را در نظر گرفته است، نسبت ابعاد آن 16:10 و رزولوشن آن نیز 1600*2560 پیکسل می‌باشد. شرکت Huawei قصد دارد در این محصول سیستم‌عامل Android 8.0 Oreo را به کارگیری نماید تا کاربران بتوانند از آخرین قابلیت‌های آن بهره‌مند شوند. بد نیست بدانید که نسخه Android 8.0 Oreo دارای قابلیت‌های فراوانی بوده و کاربران زیادی هم اکنون تمایل به استفاده از آن دارند. بر اساس برخی اخبار باید گفت که این تبلت در دو مدل حافظه ذخیره‌سازی 32 و 64 گیگابایتی به همراه 4 گیگابایت رم روانه بازار خواهد شد، کاربرانی که تمایل به داشتن فضای بیشتری دارند می‌توانند یک حافظه جانبی micro SD با حجم 256 گیگابایت را به آن اضافه نمایند. در بحث دوربین نیز به نظر می‌رسد Huawei عملکرد خوبی از خود نشان خواهد داد و قصد دارد یک دوربین 13 مگاپیکسلی برای عقب و یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای جلو به کارگیری نماید. در رابطه با قدرت باتری آن اطلاعاتی در دست نیست اما بر اساس شنیده‌ها از حسگر اثر انگشت نیز پشتیبانی به عمل خواهد آورد.

پردازنده انحصاری Huawei

بررسی Huawei Mediapad M5 و Galaxy Tab A

تا مدتی قبل اطلاعاتی در رابطه با پردازنده موجود نبود اما هم اکنون برخی مدعی شده‌اند که شرکت Huawei قصد دارد برای تبلت 10 اینچی خود از Kirin 970 استفاده نماید که دارای قدرت بسیار بالایی نیز می‌باشد. شرکت Huawei موفق شده برای محصولات خود پردازنده‌های انحصاری را ایجاد و استفاده نماید که از نظر قدرت و کیفیت حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، این مسئله به خوبی بیانگر آن است که شرکت Huawei در سالیان گذشته توانسته پیشرفت خوبی نماید و برای آینده خود نیز هدف‌گذاری‌های خوبی را انجام دهد. اینطور که پیداست رقابت بین سامسونگ و Huawei هیچگاه تمامی نخواهد داشت و هر کدام در تلاش هستند تا بتوانند با ارائه محصولاتی با کیفیت از یکدیگر سبقت بگیرند، باید دید در آینده چه اتفاقاتی خواهد اُفتاد. آیا مقاله بررسی Huawei Mediapad M5 و Galaxy Tab A را با دقت مطالعه کردید؟ نظرتان در رابطه با این دو محصول چیست؟

منبع: https://www.barfanak.com/

Check Also

بررسی گوشی‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

تفاوت دو گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

شرکت سامسونگ پس از مدت‌ها انتظار کاربرانش را یک روز قبل از آغاز همایش MWC …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.