آشنایی با مهم‌ترین دیدنی‌های قاهره مصر

قاهره که پایتخت کشور مصر است، به عنوان بزرگترین شهر جهان عرب و خاورمیانه نیز شناخته می شود، به همین دلیل است که قاهره از اهمیت بسیار بالایی نزد مسلمانان برخوردار است. این شهر با جمعیتی 14 میلیون نفری شانزدهمین شهر پرجمعیت در دنیا محسوب می شود. این شهر دارای یکی از قدیمی ترین تمدن های بشریت است. قدمت این شهر تاریخی به بیش از 7 هزار سال پیش بر می گردد. در حال حاضر این شهر یک پایتخت ملی با طراوت و پر رفت‌ و آمد است و به ازای هر مایل مربع یکی از بیشترین تراکم‌ های جمعیتی دنیا را دارد. برای آشنایی بیشتر با مهم ترین جاذبه های گردشگری قاهره ما را در این مقاله همراهی کنید.

قاهره

جاذبه های گردشگری قاهره

اهرام ثلاثه

بدون شک مهم ترین جاذبه گردشگری در دنیا و تنها اثر باقی مانده از عجایب هفتگانه، اهرام ثلاثه می باشد. دلیل 90 درصد از افرادی که با این شهر سفر می کنند، بازدید از این اهرام با شکوه است. همان طور که می دانید هنوز به طور دقیق مشخص نشده که این هرم ها چگونه بیش از 3 هزار سال پیش بدون هیچ ایرادی ساخته شده اند. حتی با وجود گرمای شدید، هوای نامطبوع و شلوغی و دردسرهای آن، بازدید از این جاذبه را به هیچ عنوان نباید از دست بدهید. از مهم ترین قسمت های این مجموعه می توان به مجسمه ابوالهول و هرم خوفو اشاره کرد.

موزه مصر

یکی از مهم ترین موزه های دنیا در این شهر قرار دارد و با نام موزه ملی مصر شناخته می شود. در بسیاری از شهر های مطرح دنیا موزه های مصرشناسی وجود دارد اما مطمئنا هیچ کدام به پای موزه اصلی نمی رسند. برای اینکه بتوانید تک تک اشیای موزه را به دقت ببینید، باید مدت زمان بسیار زیادی را صرف کنید و در یک سفر کوتاه چند روزه امکان‌پذیر نیست. در سال 1857 این موزه باشکوه با تلاش های گسترده مصرشناس فرانسوی، اوگوست ماریت افتتاح شد. از آنجا که در این موزه محدودیت مکان وجود دارد، تمام آثار قابلیت به نمایش در آمدن را ندارند

قاهره

مسجد الازهر

یکی از آثار باستانی قاهره که به دوران اسلام بر می گردد، مسجد الازهر می باشد. این مسجد که در دوران عباسیان ساخته شده، یکی از مهم ترین مسجد های جهان اسلام به شمار می رود. ساخت این مسجد در سال ۹۷۲ میلادی به پایان رسیده است. در ضمن این مسجد و مدرسه، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌ های دنیا است. جالب است بدانید که امروزه بعد از گذشت 1200 سال، این مسجد هنوز یکی از مهم ترین مراکز علوم دینی در دنیای اسلام است.

منطقه‌ی قدیمی قاهره

قدیمی ترین منطقه در قاهره هنوز پابرجاست و در خود آثار از اعصار گوناگون را جای داده است. شما می توانید با قدم زدن در کوچه پس کوچه های این منطقه، با کلیسا های به جا مانده از دوران رومی ها، مساجد دوره اسلامی و معابد قدیمی آشنا شوید. این منطقه به دستور ملکه کلوئپاترا ساخته شده است و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. یک موزه در این منطقه قرار دارد که در آن می‌ توانید در مورد تاریخچه‌ مسیحیت در مصر اطلاعات جالبی به دست آورید.

بازار خان الخلیلی

یکی دیگر از قسمت هایی که حتما باید از ان بازدید کنید، بازار خان الخلیلی می باشد. این بازار به سبک بازار های خاورمیانه ای ساخته شده و شما با گردش در آن می توانید یکی از بهترین تجربه های خود را به دست بیاورید. جالب است بدانید که بسیاری از داستان های معروف کتاب هزار و یک شب، در این بازار اتفاق می افتد. خیابان های اصلی به فروش محصولات توریستی‌ تر اختصاص دارند اما گذرگاه‌ های فرعی‌ تر به کارگاه ها و مغازه‌ های کوچکی اختصاص دارد که در آنها می‌ توانید محصولات سنتی و صنایع دستی مصر را خریداری کنید.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.