لیست دیدنی‌های مهم کشور سودان

سودان یکی از کشور های مهم آفریقایی است که در شمال این قاره واقع شده است. بر اساس سرشماری هایی که در سال های اخیر انجام شده جمعیت این شهر را چیزی در حدود 38 میلیون نفر تخمین زده اند. از خارطوم به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر این کشور یاد می شود. واحد پول رسمی سودان پوند بوده و مردمش به زبان عربی و انگلیسی صحبت می کنند. این کشور برای قرن ها یکی از اصلی ترین مستعمره های بریتانیا بود تا این که در سال 1957 استقلال خود را به دست آورد. اگر دوست دارید با جاذبه های گردشگری این شهر آشنا شوید، ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

سودان

جاذبه های گردشگری سودان

نوبه

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این کشور که در طول سال هزاران نفر از آن دیدن می کنند، نوبه نام دارد. نوبه منطقه ای باستانی و گردشگری است که در امتداد رود نیل قرار دارد. نیمی از منطقه در مصر و نیمی دیگر در این کشور قرار دارد. در قرن 4 میلادی، فراعنه مصری در این منطقه عبادتگاه های زیادی ساختند که هنوز هم بسیاری از آنها باقی مانده است. معماری سنتی آفریقایی اصیل در این منطقه به چشم می خورد و از همین رو بازدید از آن به همه توصیه می شود.

جزیره توتی

جزیره توتی به عنوان یکی از مهم ترین بخش های گردشگری در این کشور و خارطوم شناخته می شود. این جزیره زیبا سرشار از جاذبه های طبیعی مختلف است که بازدید از آنها می تواند یک تجربه فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند. در این جزیره محلی های زیادی زندگی می کنند که مایحتاج خود را از طریق کشاورزی تامین می کنند. شما با بازدید از جزیره توتی می تواند به صورت کامل با فرهنگ و سنت های مردم این منطقه آشنا شوید. یکی دیگر از ویژگی های مهم این جزیره، پل معلق توتی می باشد که در سال 1980 ساخته شده است.

کوه برکل

سودان

از دیگر جاذبه های مهم گردشگری این کشور می توان به کوه برکل اشاره کرد. شما می توانید با این کوه کوچک در 400 کیلومتری شمال خارطوم آشنا شوید. این کوه 98 متری، قله ای کاملا تخت دارد و ظاهرا در گذشته از آن به عنوان یک بازار قدیمی استفاده می شده است. طومار های به دست آمده در این منطقه نشان می دهد که بالای این کوه یک مرکز تجاری بسیار مهم بوده است. در حال حاضر کوه برکل بک سایت گردشگری است که شما می توانید با بالا رفتن از آن به یک منظره بسیار زیبا از رود نیل دست پیدا کنید.

موزه ملی سودان

یکی دیگر از دیدنی های این کشور که حتما باید از آن بازدید کنید، موزه ملی سودان نام دارد که در شهر خارطوم قرار دارد. این موزه که در سال 1971 ساخته شده دارای بیش از 3 هزار اثر تاریخی با ارزش است که بیشتر آنها به تمدن های قدیمی این منطقه از جمله پادشاهی رامسس مصری اشاره می کند. علاوه بر این، در بخشی از این موزه می توانید به صورت کامل با مبدا پادشاهی کوش و نابودی آن آشنا شوید.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.