گوشی هوشمند iphone SE2 و بررسی شایعات انتشار آن

یکی از شرکت‌هایی که با قاطعیت می‌توان از آن به عنوان یک مبتکر در زمینه طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند نام برد، اپل نام دارد. یکی از تفاوت‌های اصلی این شرکت با سایر شرکت‌های فعال در سطح جهان توجه به نوآوری بالای آن است، در حقیقت می‌توان ریسک‌پذیری شرکت اپل را بسیار بالا تلقی کرد و البته همین موضوع سبب به دست آوردن کاربران بسیار زیادی در سراسر جهان شده است. محصولات سری iphone این شرکت از ویژه‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان شناخته شده و همواره در هنگام عرضه آن‌ها در مراکز فروش صف‌های طولانی زیادی ایجاد می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی اینکه آیا گوشی هوشمند iphone SE2 در سال 2018 تولید می‌شود و یا به زمان دیگری موکول خواهد شد، بپردازیم.

گوشی هوشمند iphone SE2 و بررسی آن

یکی از شرکت‌های چینی فعال در ساخت گوشی‌های هوشمند، Huawei بوده و هم اکنون در حال تهدید جایگاه شرکت اپل در سطح جهانی می‌باشد. هم اکنون شرکت سامسونگ در رتبه اول، اپل دوم و Huawei در جایگاه سوم قرار دارد اما نکته‌ای که می‌خواهیم به آن اشاره کنیم در رابطه با کسب مقام معتبرترین برند در کشور چین بوده که بالاخره Huawei موفق شد تا این مقام را از اپل بگیرد.

گوشی هوشمند iphone SE2

یکی از مدیران شرکت Huawei بعد این اتفاق طی مصاحبه‌ای بیان کرد که مهم‌ترین عامل کسب این پیروزی نوآوری و توجه ویژه به این موضوع بوده است.

انتشار محصولات اپل و استقبال گسترده کاربران

یکی از رقیبان بسیار جدی و البته دیرینه شرکت اپل را می‌توان سامسونگ دانست، چندی پیش شرکت اپل موفق شد یکی از محصولات پر سر و صدای خود را معرفی و در سطح گسترده به فروش برساند، شاید باور کردنی نباشد اما در مراکز فروش این محصول، صف‌های طولانی از شب‌های قبل ایجاد شده بود و حال و هوای بسیار خاصی نیز وجود داشت. گوشی هوشمند iphone X دارای قابلیت‌های بسیار گسترده‌ای بوده که مهم‌ترین آن را می‌توان سیستم تشخیص چهره یا همان Face ID عنوان کرد.

بررسی عملکرد سیستم تشخیص چهره

سرعت عملکرد سیستم تشخیص چهره نسبت به حسگر اثر انگشت بالاتر بوده اما در برخی موارد دارای نقص نیز می‌باشد. گروهی از دانشمندان شرق آسیا با طراحی ماسک 150 دلاری توانستند این گوشی هوشمند را فریب دهند، این مسئله شاید در نگاه اول اعتبار شرکت را تا حد زیادی پایین بیاورد اما آن دسته از افرادی که به خوبی از دنیای تکنولوژی خبر دارند، مطلع هستند که راه‌اندازی چنین سیستمی آن هم برای اولین بار نشان‌دهنده یک حرکت نوآوری فوق‌العاده بوده و جسارت بالایی را می‌طلبد.

اطلاعاتی در رابطه با گوشی هوشمند iphone X

گوشی هوشمند iphone SE2

گوشی هوشمند iphone X در سپتامبر سال 2017 و با وزنی حدود 174 گرم منتشر شد، صفحه‌نمایش این گوشی هوشمند فوق‌العاده زیبا از جنس Super AMOLED 16M Color بوده و سایز آن هم 5.8 اینچ می‌باشد. از مهم‌ترین مزایای این گوشی هوشمند، می‌توان به وجود یک محافظ در برابر خراش‌های احتمالی اشاره کرد. تمامی محصولات اپل از سیستم‌عامل انحصاری آن استفاده می‌کنند و iphone X هم از i.o.s 11.1.1 بهره‌مند بوده است. پردازنده این محصول شرکت اپل Hexa Core 2.39 GHz به همراه 3 گیگابایت رم می‌باشد، این گوشی هوشمند با فضاهای ذخیره‌سازی 64 و 256 گیگابایت منتشر شده است. اما یکی از مسائلی که شرکت اپل به آن توجه ویژه‌ای کرده است کیفیت دوربین بوده و توانسته دو دوربین، با کیفیت‌های 12 مگاپیکسل و دیافراگم‌های f/2.4 و f/1.8 را در قسمت عقب و یک دوربین با کیفیت 7 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 را در بخش جلو قرار دهد. لازم به ذکر است که دوربین‌های این گوشی هوشمند از نظر عملکرد در سطح بسیار بالایی قرار داشته و سرعت و کیفیت فیلمبرداری آن نیز به همین شکل است.

پشتیبانی از فناوری شارژ سریع

یکی دیگر از قابلیت‌های این گوشی هوشمند پشتیبانی از سیستم شارژ سریع بوده و بر اساس تست‌های صورت گرفته مشخص شده است که در 30 دقیقه می‌تواند 50 درصد از باتری قدرتمند آن را شارژ نماید. اما در این بخش قصد داریم تا به بررسی خبرهای ضد و نقیض از انتشار گوشی هوشمند iphone SE2 در سال جاری بپردازیم. بد نیست ابتدا مروری بر مدل ابتدایی این محصول یعنی گوشی هوشمند iphone SE داشته باشیم که در سال 2016 منتشر شد. علاقه‌مندان به مجله اینترنتی برفانک این گوشی هوشمند بعد از انتشار موفق شد نظر کاربران زیادی را به خود جلب نماید و با عملکرد مثبتی که ارائه داد باعث شد تا خیلی از آن‌ها منتظر گوشی هوشمند iphone SE2 نیز باشند.

مشخصات گوشی هوشمند iphone SE

این محصول دارای وزن بسیار مناسب 113 گرم بوده و صفحه‌نمایش آن نیز 4.0 اینچ با نسبت ابعاد تصویر 9:16 طراحی شده است. سیستم‌عامل این گوشی هوشمند i.o.s 9.3.2 بوده اما با امکاناتی که شرکت اپل ارائه داد کاربران آن موفق شدند این گوشی هوشمند را به نسخه 11.2 بروزرسانی نمایند. پردازنده گوشی هوشمند iphone SE مدل Dual Core 1.84 Twister به همراه 2 گیگابایت رم بوده است، این گوشی هوشمند همچنین در فضاهای ذخیره‌سازی 16، 32، 64 و 128 گیگابایت عرضه شد. یکی دیگر از مسائلی که دارای ارزش فراوانی است دوربین می‌باشد. این محصول شرکت اپل دارای یک دوربین عقب 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و یک دوربین جلو با کیفیت 1.2 مگاپیکسل و دیافراگم f/2.4 بوده است.

حسگر قدرتمند اثر انگشت

گوشی هوشمند iphone SE2

از دیگر مزایای این گوشی انتشار یافته می‌توان به حسگر قدرتمند اثر انگشت آن اشاره کرد که دارای عملکرد بسیار خوبی هم می‌باشد، در ضمن شرکت اپل برای این گوشی رنگ‌های Space Gray، نقره‌ای، طلایی و Rose Gold را در نظر گرفته است. یکی از مدیران ارشد شرکت اپل اعلام کرده فعلا برنامه‌ای برای طراحی و تولید گوشی هوشمند iphone SE2 وجود ندارد زیرا برای ساخت یک گوشی با امکانات بالا لازم است تا منابع کافی وجود داشته باشد، در حال حاضر شرکت اپل در حال فعالیت بر روی 3 محصول بسیار با کیفیت می‌باشد.

کار بر روی سه محصول و ارائه در سال 2018

در اینجا دو محصول مجهول بوده و باید در آینده دید که چه اتفاقاتی خواهد افتاد اما یکی از این 3 محصول بدون شک نسخه‌ای جدید از گوشی هوشمند iphone X خواهد بود. اینطور که پیداست شرکت اپل قصد دارد نوآوری سیستم تشخیص چهره خود را با بروزرسانی آن و همچنین ایجاد ویژگی‌های جالب‌تر همراه کند تا بدین وسیله بتواند جایگاه خوبی را برای خود کسب نماید. بر اساس پیشبینی‌های صورت گرفته این رویدادها مربوط به نیمه دوم سال 2018 خواهد بود، یقینا در آینده از محصولات این شرکت بیشتر خواهیم شنید. نظر شما در رابطه با خبر انتشار گوشی هوشمند iphone SE2 چیست؟

منبع: https://www.barfanak.com/

Check Also

بررسی کامل مشخصات گوشی‌ ZenFone 5 و ZenFone 5Z

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و همچنین انواع لپ‌تاپ‌های قدرتمند در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.