مشخصات فنی و ظاهری گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2

یکی از شرکت‌هایی که موفق شده با طراحی و تولید گوشی‌های هوشمند و محصولات دیجیتال در سطح جهان برای خود نام و نشانی رقم بزند بدون شک Sony نام دارد، مردم سراسر جهان هنگامی که نام این شرکت را بر روی محصولات و حتی گوشی‌های هوشمند مشاهده می‌کنند ناخودآگاه نظر مثبتی برایشان ایجاد می‌شود. شرکت Sony یکی از رازدارترین مجموعه‌ها را در اختیار دارد، همانطور که مطلع هستید یک مجموعه زمانی می‌تواند اهدافش را به ثمر برساند که اطلاعات زیادی از آن درز نکند و به جرئت می‌توان این مسئله را در Sony و مجموعه آن مشاهده کرد. در این مقاله به معرفی گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2 خواهیم پرداخت.

گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2

همراهان مجله اینترنتی برفانک مطمئنا بسیاری از شما و کسانی که اخبار روز جهان تکنولوژی و فناوری را دنبال می‌کنند در زمان حساس معرفی محصول جدید اپل به نام iphone X خبر اخراج یکی از کارمندان با سابقه شرکت را شنیدید، این مسئله برای بسیاری از کارشناسان جالب بود و اینکار شرکت اپل را ارج نهادند، البته برخورد تند آن هم انتقاداتی را به دنبال داشت اما مهم آن است که به اُصول و قانون پایبند بودند.

گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2

توجه ویژه به مسئله حفظ اسرار

ماجرا از این قرار بود که کارمند شرکت اپل به همراه دختر و همسرش به رستوران شرکت وارد شدند و به صورت کاملا ناآگاهانه دختر کوچک اقدام به فیلمبرداری از گوشی iphone X و امکاناتش می‌کند، در این زمان هنوز مشخصات این محصول همانند یک راز بود اما موضوع از آنجایی شروع شد که این ویدیو وارد سایت یوتیوب شد، مسلما تا همین قسمت عمق این موضوع را به خوبی درک کردید. شرکت اپل بدون کوچکترین معطلی این مهندس که دارای سوابق بسیار خوبی هم بود را از کار برکنار کرد، این مسئله بدون شک ارزش رازداری در یک مجموعه را اثبات می‌کند، البته چنین مشکلی در شرکت‌های بزرگ دیگری همچون مایکروسافت نیز رخ داده است، به هر حال می‌توان اپل و Sony را دو شرکت بزرگ در زمینه حفظ اسرار به حساب آورد.

شگفتی‌سازی شرکت Sony در MWC 2018

همانطور که اطلاع دارید چندی پیش یکی از بزرگترین همایش‌های موبایل در سراسر جهان درون شهر بارسلونا اسپانیا برگزار شد و علاقه‌مندان به دنیای تکنولوژی گرد هم جمع شدند تا جدیدترین دستاوردهای این زمینه را مشاهده نمایند، هنگامی که بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که سامسونگ و گوشی Galaxy S9 به عنوان شگفتی این دوره مطرح خواهند بود دیدیم که شرکت Sony یکی از قدرتمندترین محصولات خود را رونمایی کرد. گوشی هوشمند Xperia XZ2 در بسیاری از موارد توانسته با محصول جدید شرکت سامسونگ برابری نماید و یا حتی از آن بهتر هم باشد، مهم‌ترین تشابه مهم آن‌ها استفاده از پردازنده قدرتمند کوالکوم به نام Qualcomm Snapdrgaon 845 خواهد بود. شرکت سامسونگ این پردازنده را در محصولاتی به کار خواهد برد که وارد کشورهای چین و ایالات متحده آمریکا شوند و بدین ترتیب در سایر نقاط جهان از پردازنده Exynos 9810 Octa استفاده خواهد کرد اما شرکت Sony از آن در محصولش برای تمامی جهان بهره خواهد برد. در این مقاله قصد داریم به معرفی دو محصول پر فروش شرکت Sony یعنی گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2 بپردازیم.

مشخصات گوشی هوشمند Sony Xperia XA1

گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2

این محصول در سال 2017 با یک طراحی شکیل و وزنی معادل 143 گرم روانه بازار شد، شرکت Sony برای این گوشی هوشمند یک نمایشگر 5.0 اینچی از مدل IPS LCD با نسبت ابعاد تصویر 9:16 و رزولوشن 1280*720 پیکسل را در نظر گرفته و طراحی کرد. این محصول ویژه برخوردار از دریافت 4 لمس همزمان بوده و همچنین دارای یکی از بهترین محافظ‌های صفحه‌نمایش یعنی Corning Gorilla Glass 4 نیز می‌باشد، این ویژگی نشان می‌دهد که تا چه اندازه شرکت Sony به کیفیت و دوام نمایشگر ارزش قائل است. سیستم‌عامل Android 7.0 Nougat به همراه یک پردازنده از شرکت MediaTek نویددهنده قدرت بالای این دستگاه است، مدل پردزانده MediaTek Helio P20 بوده که به همراه یک رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی موفق شده قدرت بالایی را از خود به نمایش بگذارد. کسانی که تمایل به داشتن میزان حافظه بیشتری دارند قادر هستند با افزودن یک کارت حافظه جانبی 256 گیگابایتی این کار را به انجام برسانند. شرکت Sony در زمینه طراحی و تولید دوربین موفقیت‌های زیادی داشته و شاید جالب باشد بدانید که برای شرکت‌های بزرگ دیگری نیز این تولید را انجام می‌دهد. دوربین عقب این محصول دارای لنز با کیفیت 23 مگاپیکسلی و دوربین جلو آن نیز دارای یک لنز با کیفیت 8 مگاپیکسلی می‌باشد، یقین داشته باشید که بیشترین قابلیت‌ها را به کاربران ارائه خواهد کرد. باتری گوشی هوشمند Sony Xperia XA1 دارای قدرتی معادل 2300 میلی‌آمپر می‌باشد.

مشخصات گوشی هوشمند Sony Xperia XA2

وزن این محصول 221 گرم بوده و دارای بدنه‌ای از جنس آلومینیوم و پلاستیک است، صفحه نمایشگر این گوشی هوشمند دارای سایز 6.0 اینچ و کیفیت IPS LCD به همراه نسبت ابعاد تصویر 9:16 و رزولوشن 1920*1080 پیکسل می‌باشد. نکته‌ای که در بین گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2 مشترک است داشتن یک محافظ صفحه‌نمایش Corning Gorilla Glass 4 بوده و بد نیست بدانید که این محافظ یکی از بهترین‌های حال حاضر جهان محسوب می‌گردد. شرکت Sony در این گوشی هوشمند به سراغ پردازنده‌ای از شرکت کوالکوم به نام Qualcomm Snapdragon 630 رفته است، یک پردازنده میان‌رده که قدرت بالایی را با سیستم‌عامل Android 8.0 Oreo در اختیار کاربران قرار می‌دهد. گوشی هوشمند Xperia XA2 دارای حافظه‌های داخلی 32 و 64 گیگابایتی بوده که با یک رم مشترک 4 گیگابایتی همراه هستند، توجه داشته باشید که این محصول از کارت حافظه جانبی micro SD تا میزان 256 گیگابایت نیز پشتیبانی به عمل می‌آورد. این محصول در زمینه دوربین حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، یک لنز 23 مگاپیکسلی در قسمت عقب و دو لنز 16 و 8 مگاپیکسلی در جلو گویای این قدرت بالا خواهند بود.

4 رنگ متفاوت و قدرت باتری بالا

گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2

بر اساس اطلاعات موجود، این گوشی هوشمند دارای حسگر اثر انگشت بوده و از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند، قدرت باتری آن نیز 3580 میلی‌آمپر بوده و اینطور که پیداست در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی، آبی و طلائی منتشر شده است. نظر شما همراهان عزیز در رابطه با مشخصات و کیفیت گوشی‌ Xperia XA1 و Xperia XA2 چیست؟ آیا از نظر شما امکانات و ویژگی‌های این دو محصول شرکت Sony رضایت‌بخش می‌باشد؟

منبع: https://www.barfanak.com/

Check Also

بررسی گوشی‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

تفاوت دو گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

شرکت سامسونگ پس از مدت‌ها انتظار کاربرانش را یک روز قبل از آغاز همایش MWC …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.