وزنه ها و آنچه که شما از ترازوها نمیدانید

هنگامی که بر روی وزنه می ایستید تا از مقدار وزن بدنی خویش آگاه شوید، باید بتوانید آنچه را بر روی وزنه می خواهید، تفسیر کنید.هنگامی که بر روی وزنه قرار میگیرید، در حقیقت چربی بدن را اندازه گیری نمی کنید زیرا می توانید از وزن بدن کم کنید اما چربی بدست آورید. این رویداد اغلب در انتهای یک فصل مسابقه برای ورزشکاران اتفاق می افتد. آنها از کار و فعالیت سخت بازمی ایستند اما باز هم به مصرف مقدار غذایی عضلات آنها آتروفی می شود. از آنجا که وزن عضله بیش از چربی است، کاهش وزن عضله به عنوان کاهش وزن بدن بر روی وزنه ثبت می شود. بنابراین ورزشکاران همراه با بدست آوردن دچار کاهش وزن می شوند اما وزنه ها هرگز نمی توانند حقیقت موجود را به انها ارائه دهند بعلاوه وزنه ها نشان دهنده مقدار مواد ته نشین شده در بدن که قرار است در مدت کوتاهی، حذف شوند نیز نیست.

وزنه ها

وزنه ها وزن درست را نشان نمیدهند

حال تصور کنید که شما در یک وعده مقدار ۲ کیلوگرم مواد غذایی را مصرف کرده اید. صبح روز بعد ممکن است که این مقدار را به عنوان ۱/۵ کیلوگرم ثبت کنید. هنگامی که بر روی وزنه می ایستید و با صحنه فوق مواجه می شوید، وحشت می کنید اما این مطلب، تعبیر بعدی در مورد وضع بدنی شماست. ۳ روز بعد، آب و غذای اضافی از بدن دفع می شود و در این میان فقط ۰/۰۵ کیلوگرم اضافه وزن پیدا کرده اید. اگر شما در طی این فاصله بطور محافظه کارانه غذا بخورید و از فعالیت نسبی نیز برخوردار شوید به همان نقطه قبل از پرخوری باز خواهید گشت. البته وزنه ها هرگز اضافه وزن را به شرایط آب و هوایی نسبت نمی دهند. بدن در یک روز مرطوب آنقدر رطوبت به خود جذب می کند که وزنه افزایش در حدود ۷۵۰ گرم را نشان می دهد. بازی گلف در آب و هوای خشک نیز می تواند کاهش وزنی در حدود ۲/۵ – ۱/۵ کیلوگرم را بر روی وزنه نشان دهد. اما هیچ یک از این کاهش یا افزایش وزنها دائمی نیست بلکه جنبه موقتی دارد. وزنه حمام نیز نمی تواند وزنه دقیقی باشد زیرا عقربه آن هرگز بر روی نقطه صفر نمی ایستد و بعلاوه هنگامی که دوباره بر روی وزنه می ایستید با عدد مشابه دفعه اول مواجه نمی شوید یعنی در حقیقت شما را با ۲ وزن مختلف نشان می دهد و بعلاوه نوع دقیق وزنه ای حمام نیز آنقدر گران است که برای استفاده در منزل مقرون به صرف نیست. حتی اگر عقربه وزن بر روی عدد صفر قرار بگیرید وزن شما ضرورتاً مشابه وزن روز قبیل سنجیده نخواهد شد.

افزایش یا کاهش وزن چه چیزی است

وزنه ها

به گزارش مجله برفانک شما فقط می توانید با انتقال وزن به اطراف یا ایستادن در حالت متفاوت موجب حرکت معادل ۲/۵ کیلوگرم در یک سمت یا سمت دیگر شوید. اگر وزنه حمام را به عنوان شاخص وزن خویش بپذیرید، در حقیقت قرارداد زندگی توأم با شک و تردید خویش را امضاء کرده اید. اگر هر روز خود را وزن می کنید و بطور ثابت و یکنواختی در حال اضافه وزن هستید این مسئله می تواند به عنوان افزایش وزن عضله که عاملی جز کار سخت یا تمرین سخت نداشته است به ثبت برسد. حال اگر عضلات شما با هیچ نوع کار سختی مواجه نبوده اند می توانید این حقیقت را بپذیرید که این اضافه وزن چیزی جز چربی نیست از طرف دیگر اگر در حال کاهش وزن هستید، وزنه نمی تواند شما را متقاعد کند که آنچه از دست می دهید، چربی است. کاهش وزن می تواند توسط عواملی چون کم شدن آب بدن، دفع ادرار فراوان بنابر مصرف مایعات ادرار آوری چون چای صورت گیرد.

اهمیت وزنه ها در چیست

وزنه ها

برنامه های کاهش وزن که به شما قول می دهند هر هفته به مقدار ۲/۵ کیلوگرم و یا بیشتر از وزن خویش کم کنید فقط به وزنه و ادرار زیاد ارتباط دارند و در مراحل ایجاد وزن توسط مواد چربی نمی توان این عمل را به عنوان کاهش وزن مورد بررسی قرار داد. هنگامی که مایع را در بدن جانشین می کنید، وزنه به همان عدد قبلی خویش بازمیگردد. اگر برای شما امکان داشته باشد که هر روز به مدت ۱۰ روز غذای در مشابهی را مصرف کنید، هر روز مقدار فعالیت فیزیکی مشابهی را انجام دهید، در یک حالت مشابه و حالت هماهنگ (میان کشش و استراحت) و در یک اتمسفر مشابه ( درجه هوا و رطوبت هوا) مستقر شوید باز هم ممکن است که از یک روز به روز دیگر با اختلاف وزن مواجه شوید. این اختلاف به مراحل گوارشی و متابولیکی که ریتم خاصی خود را دارند، ارتباط خواهد داشت. شما هر روز صبح مقدار مشابهی مدفوع یا ادرار را از بدن خارج نخواهید کرد و بعلاوه میزان تعرق محسوس نیز متفاوت خواهد بود. وزنه ها فقط از این جهت مثر هستند که می توانند تصویر کلی در مورد تغذیه بیش از حد شما را ارائه دهند. وزنه بهتری که در این میان وجود دارد نگاه کردن به ظاهر و شمایل خود در آینه است. اصلاً به وزنه (ترازو) نیاز ندارید که به شما بگوید چه زمانی چاق هستید. شما بخوبی میتوانید حجم های نوسانی سرتاسر بدن را ملاحظه کنید و یا هنگامی که حرکت می کنید به حرکت گوشت بدن نیز پی ببرید. اگر لایه های چربی در بالای کمربند شما آویزان شوند دیگر هیچ نیازی به تصدیق و تأئید مشکل خویش نخواهید داشت.

منبع:https://www.barfanak.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.