لیست مکان‌های دیدنی در بوتسوانا

بوتسوانا یکی از کشور های آفریقایی است که در جنوب این قاره واقع شده است. سرشماری هایی که در سال 2010 انجام شده نشان می دهد که این کشور جمعیتی در حدود 1 میلیون و 639 هزار نفر دارد. از گابورون به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر این کشور یاد می شود. واحد پول رسمی بوتسوانا پولا بوده و مردمش به زبان انگلیسی صحبت می کنند. بوتسوانا از جمله معدود کشور های آفریقایی و جهان سومی است که در آن دموکراسی و انتخابات آزاد برگزار می شود. اگر دوست دارید در مورد جاذبه های گردشگری این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

بوتسوانا

جاذبه های گردشگری بوتسوانا

پارک ملی چوبه

یکی از برترین جاذبه های گردشگری این کشور که در طول سال افراد زیادی از آن دیدن می کنند، پارک ملی چوبه نام دارد که در مرکز این کشور واقع شده است. در این پارک می توانید با انواع گونه های جانوری و منظره های طبیعی آشنا شوید. از جمله مهم ترین حیواناتی که در این پارک وجود دارند و شما می توانید از آنها دیدن کنید، فیل، کرگدن، شیر و گورخر می باشد. در شهر که در نزدیکی این پارک وجود دارد شما می توانید از تور های محلی استفاده کنید و با ماشین های سافاری از این پارک دیدن کنید.

دلتای اوکواننگو

در این کشور جاذبه های طبیعی زیادی وجود دارد که یکی دیگر از برجسته ترین آنها دلتای اوکواننگو نام دارد. این دلتا یکی از حاصل خیز ترین قسمت های  بوتسوانا است که در آن قبیله های بومی متعددی زندگی می کنند. از این دلتا یک رودخانه بزرگ عبور می کنند که همین موضوع باعث می شود تا حیوانات زیادی برای آب آشامیدن به آن سر بزنند. در فصول سرد سال پرنده های زیادی از هند و قسمت های مرکزی آسیا به این دلتا مهاجرت می کنند. تماشای خیل عظیم این پرنده ها می تواند یک تجربه فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.

نقاشی های سودایلو

بوتسوانا

اما بدون تردید مهم ترین جاذبه گردشگری این کشور که در تمام دنیا شناخته شده و در لیت میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، نقاشی های سودایلو می باشد که قدمتی 10 هزار ساله دارد. در نزدیکی تخته سنگ های سودایلو، نقاشی های انسان های اولیه زیادی وجود دارند که مانند یک گالری فضای باز به نظر می رسند. در هیچ جای دنیا این حجم از نقاشی های انسان های اولیه وجود ندارد. جالب است بدانید که بیش از 4 هزار اثر هنری تاریخی بر روی این سنگ ها وجود دارد که بیش از 90 درصد آنها سالم مانده اند.

پارک ملی Nxai Pan

یکی دیگر از پارک های ملی مهم این کشور که در غرب این بوتسوانا و در نزدیکی بیابان کالاهاری قرار دارد، پارک ملی Nxai Pan می باشد. این پارک بیشتر به دلیل سنگ های زیبا و منحصر به فردش مشهور است و به همین دلیل در طول سال افراد زیادی از آن دیدن می کنند. تپه های شنی و ماسه های روان یکی از زیباترین منظره هایی است که شما در این پارک با آن رو به رو می شوید. تور های سافاری زیادی وجود دارند که می توانند به شما را به اقصی نقاط این پارک ملی زیبا ببرند.

گابورون

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم، از گابورون به عنوان پایتخت و بزرگترین شهر این کشور یاد می شود که جمعیتی 231 هزار نفری دارد. در این شهر می توانید با تعداد زیادی از موزه های و مراکز فرهنگی آشنا شوید. از جمله مهم ترین موزه های این شهر می توان به مرکز مردم شناسی بوتسوانا اشاره کرد. در این موزه می توانید به صورت کامل با فرهنگ، سنت و تاریخ مردم این کشور آشنا شوید.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.