لپ‌تاپ‌ بازی و ارائه برخی از نکات و ویژگی‌های بسیار مهم

در سراسر جهان گیمرهای زیادی وجود دارند که تمام وقت و فکر خود را صرف اینکار کرده‌اند و حتی برخی از آنان از این راه کسب درآمد نیز می‌کنند. کسانی که انجام گیم برایشان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، هنگام خرید رایانه به سیستم‌هایی فکر خواهند کرد که از عهده اجرای چنین برنامه‌هایی برآیند، شرکت‌های Dell، Razer، MSI، ASUS و HP لپ‌تاپ‌ بازی زیادی را طراحی و تولید کرده‌اند، اما کدام یک از آنان برای انجام گیم مناسب‌تر هستند، قصد داریم در این مقاله ویژگی‌های یک لپ‌تاپ‌ بازی را مورد بررسی قرار دهیم.

لپ‌تاپ‌ بازی باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

همراهان مجله اینترنتی برفانک یک لپ‌تاپ‌ بازی باید دارای سخت‌‌افزار و ویژگی‌های مهم کلیدی دیگری نیز باشد. بازی‌هایی همچون Assasins Creed و Watch Dogs به قدرت زیادی جهت اجرا نیازمندند و لازم است جهت تجربه آن‌ها به دنبال یک پردازنده قوی بروید که از عهده اجرایشان برآید.

لپ‌تاپ‌ بازی

یک پردازنده i7 شرکت اینتل که بر روی لپ‌تاپ بازی وجود داشته باشد، می‌تواند گزینه مناسبی تلقی گردد اما کسانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی نمایند، به پردازنده i5 بسنده خواهند کرد، یقینا i5 نمی‌تواند همانند i7 عمل نماید و در حین انجام بازی دچار اختلالاتی خواهد شد. لپ‌تاپ بازی سری Omen HP و یا سری لژبون شرکت Lenovo همگی دارای پردازنده i7 چهار هسته‌ای شرکت اینتل می‌باشند. همانگونه که CPU از اهمیت بالایی برخوردار است، به GPU نیز باید توجه کرد، GPU واحد پردازش گرافیکی بوده که در لپ‌تاپ بازی از ارزش بسیار بالایی برخوردار است. لپ‌تاپ‌های بسیار عالی در این زمینه دارای گرافیک GTX 1080 و یا GTX 1070 می‌باشند، با این‌حال لپ‌تاپ‌هایی که دارای گرافیک GTX 1060 و یا GTX 1050 نیز هستند به راحتی از عهده اجرای بازی برخواهند آمد. پس از اطمینان حاصل کردن از GPU و CPU شما باید به سراغ بررسی RAM و VRAM بروید. این درصد بالای حافظه و قدرت، سبب بهبود اجرای بازی خواهد شد.

بررسی صفحه‌نمایش و قابلیت ذخیره‌سازی این محصول

لپ‌تاپ‌ بازی

حداقل رزولوشن در یک لپ‌تاپ بازی باید 1080 در 1920 باشد، برخی از لپ‌تاپ‌ها صفحه‌نمایش با کیفیت بالاتر و یک رزولوشن قوی‌تر را ارائه خواهند کرد اما لازم است برای آن‌ها بهای گزافی را نیز بپردازید در حالیکه همین حداقل میزان رزولوشن گفته شده نیز کار را به خوبی انجام خواهد داد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های نصب و اجرای یک بازی، فضای لازم جهت ذخیره‌سازی آن می‌باشد. توصیه ما این است که همواره هر دو مورد SSD و HDD را با حداقل 1TB در اختیار داشته باشند. اکثر گیمرها به یک فضای گسترده جهت ذخیره‌سازی بازی‌هایی که دارای کیفیت و همچنین دیتای بالاتری هستند، نیازمندند. یکی دیگر از مواردی که باید به آن در انتخاب لپ‌تاپ‌ بازی دقت نمایید، داشتن یک خروجی صدای خوب است تا بتواند حال و هوای هیجان‌انگیزی را برای شما در حین تجربه بازی و به خصوص بازی‌های جنگی رقم بزند. آیا شما علاقه زیادی به گیم دارید؟ مشخصات سیستمتان چیست؟

منبع: https://www.barfanak.com/

Check Also

بررسی کامل مشخصات گوشی‌ ZenFone 5 و ZenFone 5Z

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و همچنین انواع لپ‌تاپ‌های قدرتمند در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.