علل ایجاد اسهال خونی در بزرگسالان و درمان طبیعی آن چیست؟

اسهال خونی در بزرگسالان بیماری نسبتاً مهمی است که روده های بزرگ را گرفتار میسازد و در مناطق گرمسیر در فصل گرما زیاد دیده می شود. تورم و زخم شدن روده از علایم اصلی بیماری اسهال خونی در بزرگسالان اند که با دفع خون، بلغم و غیره همراه است.در این مطلب از مجله برفانک برایتان از اسهال خونی در بزرگسالان می گوییم.

 

اسهال خونی در بزرگسالان بسیار ناراحت کننده است و اگر معالجه آن را به دست پزشکان بسپارند اغلب عود خواهد کرد و عوارض گوارشی دیگری را نیز به دنبال خواهد آورد.

 

علت ایجاد اسهال خونی در بزرگسالان چیست؟

 

اسهال خونی در بزرگسالان

 

میکروبهایی که تصور میکنند علت ایجاد اسهال خونی در بزرگسالان باشند مولد این بیماری نیستند بلکه این بیماری فقط در نتیجهٔ گندیدگی مواد غذایی پروتئینی موجود در روده، به سبب خوردن مقدار زیادی مواد گوشتی در هوای گرم یا در اقلیم گرمسیری که مساعد برای هضم این گونه غذاها نیست، تولید می شود.

 

انگلیسیهای که به هندوستان می رفتند و در هوای داغ و شرجی آن روزی سه مرتبه غذاهای گوشتی میخوردند دچار این بیماری می شدند، بخصوص اگر قبلا نیز مبتلا به یبوست بوده باشند.

 

در این مواقع، غذاء چنانکه شاید و باید، بسرعت از روده ها عبور نمی کند و در نتیجه در آنجا می گندد و ایجاد نوعی اختلال می کند و اگر وضع واقعاً وخیم باشد اسهال خونی پدید میآید.

 

درمان اسهال خونی در بزرگسالان

 

اسهال خونی در بزرگسالان

 

معالجهٔ اسهال خونی به وسیلهٔ خوردن دارو یا تزریق آن باعث رهایی از بیماری نمی شود و مانند درمان طبیعی، دلخواه و مطلوب واقع نخواهد شد.

 

این نوع معالجه بدون شک باعث ایجاد بیماریهای مزمن روده ها میگردد.

 

تنها راه معالجهٔ آن امساک در غذاست.

 

شخص مبتلا، تا موقعی که علایم حاد بیماری وجود دارد، باید روده ها را دو الی سه مرتبه در روز به وسیلهٔ تنقیه پاک کند (در دوره امساک فقط آب میوه و آب بنوشند)

 

امساک در غذا باید یکی دو روز بیش از حد لزوم ادامه یابد. پس از آن چند روز از رژیم تمام میوه استفاده کنند و سپس برنامهٔ غذایی کامل هفتگی را بتدریج به کار برند.

 

موقعی که شخص مبتلا به مرحله نقاهت رسید از لحاظ درمان عمومی ورم روده را نیز با درمان مناسب باید برطرف کند.

 

اسهال خونی در بزرگسالان

 

لازم است در آینده از مصرف هرگونه غذاهای گوشتی خودداری شود. خوردن مواد پروتئینی مانند تخم مرغ، شیر و پنیر خطر کمتری دارد.

 

بهترین مادهٔ پروتئینی برای مناطق گرمسیر همانا بادام زمینی و میوه های هسته دار است. از خوردن کینین و نوشیدن مشروبات الکلی بکلی خودداری شود.

 

تغذیهٔ صحیح و امتناع از مصرف کینین بهترین وسیلهٔ جلوگیری از بیماریهای گرمسیری است.

 

کینین کار تمام دستگاهها را مختل میسازد و مهلک ترین دارویی است که بر قلب، کبد و دستگاه شنوایی اثر بدی میگذارد

 

تذکر خاص برای اسهال خونی در بزرگسالان

 

اگر در بعضی مناطق به سبزیجات دسترسی نباشد ، می توانند از میوه های رسیدهٔ تازه استفاده کنند و قسمت اعظم غذای روزانهٔ خود را میوه قرار دهند.

Check Also

عوارض غذاهای سرخ شده

آیا از عوارض غذاهای سرخ شده اطلاع دارید؟

خوردن غذاهای سرخ شده می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.