خواص تخم کتان و فواید تخم کتان برای سلامتی

خواص تخم کتان و فواید تخم کتان موضوع این بخش از سایت برفانک است. تخم کتان از درخت کتان بدست می آید و منبعی برای چربی سالم، آنتی اکسیدان، و فیبر است. همچنین از خواص تخم کتان کنترل دیابت، سرطان و بیماری‌های قلبی است. جالب است بدانیدکه نام لاتین و علمی درخت کتان، Linum usitatissimum ، به معنی «مفیدترین» است.

خواص تخم کتان
خواص تخم کتان بهبود سطح قند خون

خواص تخم کتان

در این قسمت از سایت برفانک مهمترین خواص تخم کتان را به شما معرفی می کنیم. امیدواریم از این بخش بهره کافی را ببرید.

بهبود سطح قند خون

یکی از خواص تخم کتان بهبود سطح قند خون است. طبق اطلاعات بدست آمده مصرف بذر کتان بصورت روزانه، قند خون را در مردان و زنان چاقی که پیش دیابت دارند، کنترل می کند. پس مصرف این داروی گیاهی را فراموش نکنید.

خواص تخم کتان
خواص تخم کتان حفاظت در برابر اشعه ها

حفاظت در برابر اشعه‌ها

یکی دیگر از خواص تخم کتان به گزارش سایت برفانک حفاظت از پوست در برابر اشعه هاست. بذر کتان از آنجایی که آنتی اکسیدانی قوی است، و خواص ضد التهاب دارد می‌تواند از بدن و پوست تان در برابر اشعه‌ها محافظت کند.

خواص تخم کتان
خواص تخم کتان وجود لیگنان

خواص تخم کتان وجود لیگنان

یکی از خواص تخم کتان وجود لیگنان (یکی از کلاس‌های عمده‌ فیتواستروژن ) است. ترکیباتی شیمیایی مشابه استروژن و دارای خواص آنتی اکسیدانی است، که می‌تواند با رادیکال‌های آزاد بدنتان مقابله کند. وجود این ماده برای سلامتی ما بسیار مفید است.

خواص تخم کتان
فواید تخم کتان وجود فیبر فراوان

فیبر از فواید تخم کتان

وجود فیبر محلول (قابل حل در آب) و فیبر غیر محلول (غیر قابل حل در آب) در تخم کتان از مهمترین فواید تخم کتان است. به گفته‌ی مایو کلینیک، فیبر محلول، در آب حل شده و ماده‌ی ژل مانندی می‌سازد که به کاهش کلسترول و قند خون کمک خواهد کرد. همچنین فیبر غیر محلول، در سیستم گوارش شما حمل شده و باعث سرعت گوارش شما می شود.

فواید تخم کتان
فواید تخم کتان حفاظت در برابر سرطان

حفاظت در برابر سرطان

یکی دیگر از خواص تخم کتان محافظت در برابر سرطان سینه، پروستات و روده است. تخم کتان دارای امگا-۳ بوده و مانع چسبیدن سلول‌های بدخیم به دیگر سلول‌ها می شود. همچنین تخم کتان خاصیت ضد رگ زایی دارد و از رشد تومورها بواسطه‌ تشکیل عروق خونی، جلوگیری می‌کند.

فواید تخم کتان
فواید تخم کتان کاهش کلسترول

کاهش کلسترول

برای کاهش کلسترول از خواص تخم کتان استفاده  کنید. طبق اطلاعات بدست آمده سطح کلسترول در میان کسانیکه از بذر کتان استفاده میکنند، پایین‌تر است. به گزارش سایت برفانک مردمانی که نمی‌توانند چیزی شبیه به Lipitor مصرف کنند، بذر کتان می‌تواند به کاهش کلسترول شان کمک کند.

فواید تخم کتان
فواید تخم کتان اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا-۳

یکی از فواید تخم کتان وجود اسیدهای چرب امگا 3 در آن است. این چربی، جزو چربی‌های خوب بوده و بسیار هم برای قلب مفید است. این اسیدهای ضروری برای بدن، قابل تولید برای بدن نیست و تنها از طریق مواد غذایی برای بدن تامین خواهد شد.

فواید تخم کتان
فواید تخم کتان پیشگیری از گرگرفتگی

پیشگیری از گر گرفتگی

به گزارش سایت برفانک مصرف یک برنامه‌ی غذایی حاوی بذر کتان، می‌تواند احتمال ابتلا به گر گرفتگی در دوران یائسگی زنان را کاهش دهد. بنا به گفته دکتر پرودی بذر کتان در کاهش احتمال ابتلا به گر گرفتگی مفید است و در کنار آن فوایدی برای روان مصرف کننده هم دارد.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت برفانک درباره خواص تخم کتان تقدیم تان کردیم بهره کافی را برده باشید.

Check Also

عوارض غذاهای سرخ شده

آیا از عوارض غذاهای سرخ شده اطلاع دارید؟

خوردن غذاهای سرخ شده می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.