تامین نیاز های عاطفی و درخواست از دیگران

راه صحیح تامین نیاز این است که از روی آنها پرده برداریم، اقرارشان کنیم و در صورت امکان برآورده شان سازیم. در غیر این صورت آنها به صورت عقده های دردآلود روزبه روز رشد کرده و در زمینه های مختلف زندگی ما به صورتهای مختلف تظاهر می کنند. هر رفتار ناهنجاری ممکن است تظاهری از اینگونه نیازها باشد. نیازهایی که ما بعد از پی بردن بدانها باید آنها را اقرار کرده و اجازه دهیم بطور طبیعی و انسانی تظاهر کنند و عقده های گره خورده از هم بازگردند.اگر نسبت به خود و به احتیاجاتمان صادق باشیم می توانیم به سادگی پی ببریم که از نظر عاطفی چه احتیاجاتی داریم و سپس وارد عمل شویم.

تامین نیاز

تامین نیاز های عاطفی و اطرافیان

میتوانیم به نیازهای خود پاسخ مثبت دهیم. می توانیم از نزدیکان بخواهیم که بیشتر به ما توجه کنند، ما را در آغوش گیرند و در حل مشکلاتمان به ما کمک کنند. آنها یا به این درخواست ما جواب مساعد خواهند داد و یا اینکه دست رد بسینه ما خواهند زد، این مهم نیست، مهم این است که ما سعی خود را برای پاسخ دادن به نیازهایمان کردهایم. اگر تا این لحظه بدانها کوشش در ارضاء نمودنشان داریم. اگر تا حالا با وراجی، دیگران، نتیجه ای جز خستگی به دست نمی آوردیم اکنون با درخواست آنچه که واقعاً نیاز داریم به صورتی منطقی، به آسایش می رسیم.درخواست برای آنجه احتیاج داریم یک طریق برخورد سالم با تامین نیاز است و ما بایستی که مستقیماً آنچه را که احتیاج داریم درخواست کنیم. یک تمرین این است که جملات مختلفی را در رابطه با «من نمی خواهم» بصدای بلند ادا کنید و این تمرین را مرتبا ادامه دهید تا زمانی که بتوانید جمله «من نمیخواهم که در آغوشم بگیری» را به همان سادگی و راحتی جمله «یک لیوان آب می خواهم» ادا کنید. باید این جمله به همان اندازه برایتان عادی شود. این تمرین ساده میتواند رابطهٔ ما را با خودمان بهبود بخشیده و در حقیقت شرم و خجالت را در خودمان از بین میبرد.

تامین نیاز و برقراری ارتباط با همسر

تامین نیاز

برقراری ارتباط با همسرمان نیز تمرین دیگری است که باید انجام دهیم. اولین قدم در این تمرین این است که تشخیص دهیم چه انتظاری از او داریم. آیا از او انتظار داریم که بیشتر از این به ما توجه داشته و دستی به شانه ما بکشد؟ آیا میخواهیم قدری بیشتر رمانتیک باشد و گه گاه با دعوت ما به یک شام شاعرانه و یا آوردن یک شاخه گل موجبات رضایتمان را فراهم سازد؟ آیا میخواهیم زمانی را به ما اختصاص دهد و حداقل روزی یکساعت برای صحبت کردن با ما و گوش کردن به درددل ما وقت داشته باشد؟ آیا میخواهیم در حل مشکلات شخصی به ما کمک کند؟ آیا توقع داریم به ظاهر ما بیشتر اهمیت بدهد و گه گاه از لباس یا آرایش جدید ما تعریف کند. یا حداقل متوجه تغییر فرم و کوتاه کردن موهایمان شود؟ بعد از روشن ساختن انتظاراتمان از همسر و دوستمان یکساعت یا یک روز از او وقت بخواهیم و همه انتظاراتمان را بطور مستقیم برای او شرح دهیم سپس از او بخواهیم که خواسته هایش را بیان کند و انتظاراتش را بگوید. بدین ترتیب با روشن شدن همهٔ توقعات و نیازها روابط رو به بهبودی خواهد رفت.

بیان خواسته ها در زوج ها

تامین نیاز

به گزارش مجله برفانک زوجهای بسیاری هستند که بدین ترتیب بدون رودرواسی نیازهای خود را مطرح ساخته و از فشار و پیچیدگیهای زندگی کاسته و تفاهم لازم را به دست آورده اند. شناخت نیازهائی که تاکنون در سینه مدفون ساخته ایم کار زیاد اسانی نیست باید برای کشف انها وقت و حوصله کافی بخرج داد.برای خوشبختی و خوشحالی خود باید قدری بیشتر مایه بگذاریم، به خود بیشتر توجه کنیم و توجه و کمک دیگران را نیز مستقیماً درخواست کنیم. ممکن است بیشتر ما فکر کنیم که مراقبت و توجه از دیگران به مراتب بیشتر موجب لذت ما خواهد شد ولی در حقیقت بدین ترتیب ما خود را اغفال می کنیم و نیازهایمان از راههای دیگر انتقام خواهیم گرفت.

منبع:https://www.barfanak.com

Check Also

عوارض غذاهای سرخ شده

آیا از عوارض غذاهای سرخ شده اطلاع دارید؟

خوردن غذاهای سرخ شده می‌تواند خطر مرگ را افزایش دهد. مطالعات اخیر نشان داده‌اند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.