تفاوت دو گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

شرکت سامسونگ پس از مدت‌ها انتظار کاربرانش را یک روز قبل از آغاز همایش MWC 2018 با معرفی گوشی‌های هوشمند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus شگفت‌زده کرد. همانطور که مطلع هستید پس از انتشار گوشی هوشمند iphone X و از دست دادن جایگاه اول بازار در کشور هند استرس طرفداران این شرکت و مدیران آن چند برابر شد و بیصبرانه منتظر انتشار محصول جدیدی بودند که بتواند ورق را برگرداند و جایگاه حقیقی شرکت سامسونگ را دوباره به دست آورد. حتی بسیاری از کارشناسان نیز برای تصمیم‌گیری در رابطه با رتبه اول جهان بین سامسونگ و اپل منتظر محصول جدید بودند، در این مقاله قصد داریم به بررسی گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus بپردازیم.

بررسی گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus

شرکت اپل در محصول خود سیستم تشخیص چهره را تعبیه کرد، این سیستم توانست شروعی برای آینده درخشان صنعت موردنظر باشد، در حقیقت بسیاری از شرکت‌ها ریسک انجام این کار را نمی‌کردند و اپل در این رابطه با شعار خود یعنی همان متفاوت فکر کردن عمل کرد.

گوشی‌ Galaxy S9

فناوری تشخیص چهره به حدی ارزش داشت که بتواند محصولات سامسونگ را تحت تاثیر خود قرار دهد و نظرات کاربران زیادی را در سراسر جهان به خود جلب نماید، اما از آنجایی که هیچگاه شرکت سامسونگ در رقابت کوتاه نیامده است مسلما گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus خود را با قابلیت‌های فراوانی به مبارزه فرستاده است. شرکت سامسونگ در این محصولات خود توجه ویژه‌ای به علاقه‌مندی نسل جوان داشته و توجه خود را به جای معطوف کردن بر روی ظاهر نسبت به امکانات و قابلیت‌های محصول بالا برده است.

انتخاب زمان مناسب برای معرفی محصول جدید

همراهان مجله اینترنتی برفانک این سیاست شرکت سامسونگ را می‌توان از جنبه‌های مختلفی مورد بررسی قرار داد اما ساده‌ترین دلیلی که می‌توان آورد آن است که قشر جوان علاقه بیشتری نسبت به فناوری از خود نشان داده‌اند و بر اساس پیشبینی‌های صورت گرفته می‌توان گفت که بیش از 45 میلیون نسخه فروش خواهد کرد، این میزان به نسبت گوشی هوشمند Galaxy S8 به اندازه 10 میلیون نسخه افزایش خواهد داشت. پیشرفت‌های بسیار زیادی در این دو محصول قابل مشاهده است، همانطور که می‌دانید شرکت اپل همواره در زمینه Emoji عملکرد خوبی از خود نشان داده و در گوشی هوشمند iphone X خود نیز این قضیه را ثابت کرد اما شرکت سامسونگ در این دو گوشی هوشمند با ایجاد Emoji 3D به نبرد مستقیم با شرکت اپل رفته است، کاربران به راحتی می‌توانند تصاویر خود را به Emoji تبدیل نمایند، قابلیتی که توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. در این بخش مستقیما به بررسی گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus خواهیم پرداخت، مسائل و شگفتی‌های این دو گوشی هوشمند را با جزئیات بالا برایتان شرح خواهیم داد.

نکات مهم در بررسی گوشی‌های هوشمند

در بررسی تمامی گوشی‌های هوشمند چند نکته را می‌توان انتخاب کرد، این موارد عبارتند از:

  • ساختار بدنه
  • صفحه‌نمایش
  • سیستم‌عامل
  • پردازنده
  • حافظه ذخیره‌سازی و رم
  • دوربین
  • سایر ویژگی‌ها
  • باتری

در این مقاله قصد داریم موضوعات ذکر شده را به ترتیب مورد ارزیابی قرار دهیم.

گوشی‌ Galaxy S9

√ ساختار بدنه: گوشی‌های هوشمند Gaalxy S9 و Galaxy S9 Plus هر کدام به ترتیب دارای وزنی در حدود 163 و 189 گرم می‌باشند، بدنه هر دو محصول از جنس آلومینیوم و شیشه بوده و همانطور که قبلا هم گفتیم شرکت سامسونگ توجه بسیار بالایی نسبت به ظاهر نکرده و هدف خود را بر روی ویژگی و امکانات قرار داده  است.

√ صفحه‌نمایش: این دو محصول دارای یک صفحه‌نمایش Super AMOLED می‌باشند، گوشی‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus دارای نمایشگرهایی با سایز 5.8 و 6.2 اینچ به همراه نسبت ابعاد 9:18.5 و رزولوشن 2960*1440 پیکسل هستند که می‌توان جزو بالاترین کیفیت‌های حال حاضر جهان محسوب کرد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که شرکت‌های مختلف برای محصولات رده بالای خود قرار می‌دهند محافظ صفحه‌نمایش است و اینطور که پیداست هر دو محصول نامبرده به لایه حفاظتی Corning Gorilla Glass 5 که یکی از بالاترین مدل‌های موجود است، مجهز شده‌اند.

√ سیستم‌عامل: گوگل چندی پیش نسخه جدید اندروید به نام Android 8.0 Oreo را منتشر کرد و هم اکنون می‌توان گفت بیشتر گوشی‌های در حال انتشار از آن بهره می‌برند، گوشی‌های هوشمند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دارای نسخه جدید می‌باشند اما باید دید شرکت سامسونگ از چه ساز و کاری برای هماهنگ کردن ویژگی‌ها با آن استفاده کرده است، قطعا یکی از بهترین سیستم‌عامل‌ها را در این دو محصول مشاهده خواهید کرد.

√ پردازنده: در بررسی گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus باید به جدیدترین مدل پردازنده ساخته شده توسط شرکت Qualcomm که به وسیله گوشی هوشمند جدید سامسونگ رونمایی شد اشاره داشته باشیم، بر اساس تست‌های انجام شده این پردازنده تا 30 درصد سرعت عملکرد را افزایش خواهد داد. البته نکته‌ای که در رابطه با پردازنده‌های این محصول وجود دارد کشورهایی است که در آن عرضه خواهند شد، بر اساس اطلاعات رسمی گوشی‌های هوشمند Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus در ایالات متحده آمریکا و چین با پردازنده qualcomm Snapdragon 845 عرضه شده و در سایر نقاط جهان از آخرین پردازنده Exynos به نام Exynos 9810 استفاده خواهند کرد.

√ حافظه ذخیره‌سازی و رم: گوشی‌های هوشمند جدید سامسونگ در سه مدل حافظه ذخیره‌سازی 64،128 و 256 گیگابایتی عرضه شده‌اند اما در مقدار رم با یکدیگر تفاوت دارند، بر اساس اطلاعات منتشر شده گوشی هوشمند Galaxy S9 Plus دارای رم 6 گیگابایتی بوده و Galaxy S9 نیز از رم 4 گیگابایتی بهره می‌برد. افرادی که تمایل به داشتن فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارند می‌توانند با خرید یک کارت حافظه micro SD تا 400 گیگابایت گوشی خود را ارتقاء دهند، این مسئله حقیقتا شگفت‌انگیز است.

√ دوربین: در این قسمت از بررسی گوشی‌ Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus به مسئله دوربین خواهیم پرداخت، در تیزرهای تبلیغاتی این محصول قابلیت‌های مهم دوربین آن را مشاهده کردید، اینطور که پیداست گوشی Galaxy S9 Plus دارای دو دوربین عقب 12 مگاپیکسلی بوده و گوشی هوشمند Galaxy S9 تنها از یک دوربین 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین‌های هر دو محصول ارائه‌دهنده دارای قابلیت‌های خاصی هستند، یکی از این قابلیت‌ها را می‌توان امکان ضبط فیلم‌های 4K عنوان کرد، در ضمن دوربین‌های جلو نیز دارای کیفیت 8 مگاپیکسلی می‌باشند، بد نیست بدانید که قابلیت تصویربرداری با سرعت بسیار پایین را نیز دارا می‌باشند.

√ سایر ویژگی‌ها: مسلما هر دو گوشی هوشمند دارای مشخصات و ویژگی‌های بالایی هستند، یکی از این ویژگی‌ها شارژ سریع و شارژ وایرلس بوده و قابلیت Bixby AI را نیز به کاربران ارائه خواهد داد، این موارد تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های مهم محصول نامبرده شده به حساب می‌آیند.

قدرت باتری هر دو محصول

گوشی‌ Galaxy S9

بسیاری از علاقه‌مندان به این محصول برایشان جای سوال بود که به چه دلیل گوشی هوشمند Galaxy S9 دارای یک باتری 3000 میلی‌آمپری بوده و گوشی هوشمند Galaxy S9 Plus نیز از یک باتری 3500 میلی‌آمپری بهره می‌برد. اینطور که پیداست پردازنده Qualcomm Snapdragon 845 تا حد بسیار زیادی عملکرد باتری را ارتقا خواهد داد بنابراین شما نباید این باتری را تنها با همین قدرت تصور کنید. قیمت گوشی هوشمند Galaxy S9 Plus در حدود 990 یورو و گوشی هوشمند Galaxy S9 نیز 840 یورو تعیین شده است. نظر شما در رابطه با مقاله بررسی گوشی‌های Galaxy S9 و Galaxy S9 Plus چیست؟ آیا نکات خاصی در ذهن دارید که با ما در میان بگذارید؟

منبع: https://www.barfanak.com/

Check Also

بررسی کامل مشخصات گوشی‌ ZenFone 5 و ZenFone 5Z

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند و همچنین انواع لپ‌تاپ‌های قدرتمند در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.