با راههای کنترل خشم و عصبانیت آشنا شوید

راههای کنترل خشم و عصبانیت موضوع این بخش از سایت برفانک است. خشم و عصبانیت اگر به موقع کنترل نشود گاهی عوارض جبران ناپذیری در پی دارد و حتی میتواند باعث مرگ شخصی شود. شما باید به محض عصبانی شدن با روشهایی خشم خود را کنترل کنید و کاری نکنید که بعدا باعث پشیمانی شما شود.

راههای کنترل خشم و عصبانیت

راههای کنترل خشم و عصبانیت

اگر بسیار عصبانی هستید، باید عصبانیت تان را تخلیه کنید. نه اینکه در خود بریزید. با این روش استرس شما کم شده و آرام می شوید. اما منظور ما از خالی کردن عصبانیت کتک زدن یا داد و بیداد نیست. بلکه با روشهای دیگر هم میتوانید خشم و عصبانیت تان را کنترل کنید.

مراقبه و تعمق

مراقبه کردن یکی از راههای کنترل خشم و عصبانیت است. روزانه 10 دقیقه تمرین کنید تا بتوانید ذهن تان را هنگام عصبانی شدن در عرض چند ثانیه آرام کنید. به عنوان مثال جای راحتی را انتخاب کرده و چشم هایتان را ببندید. بعد آگاهانه روی تنفس خود تمرکز کرده و ورود و خروج هوا را در بدنتان را احساس کنید.

راههای کنترل خشم و عصبانیت

مقایسه ممنوع

یکی از راههای کنترل خشم و عصبانیت مقایسه نکردن است. وقتی شما خودتان را با کسی مقایسه می کنید، افسرده یا عصبانی می شوید و هیچ لذتی از داشته هایتان نخواهید برد. یادتان باشد که شما فقط باطن زندگی خود و ظاهر زندگی دیگران را می بینید و هیچ وقت نخواهید فهمید در دل کسی که مثلا ماشین میلیاردی دارد یا فلان همسر را دارد چه می گذرد. پس به جای مقایسه کردن خود با دیگران، خودتان را با گذشته خود مقایسه کنید و سعی کنید هر روز از دیروز موفق تر باشید.

اندیشیدن به مانترا

ترفند اندیشیدن به مانترا یک روش کنترل عصبانیت است. «مان» به معنی فکر و «ترا» به معنی آزاد شدن است. در حقیقت مانترا مجموعه ای از کلمات و آواهایی است که با لحن خاص و به دفعات تکرار می شوند. مانترا تاثیر مثبتی بر جسم و روح می گذارد و موجب تعادل ذهنی می شود. مثلا در هنگام عصبانیت با خود بگویید :  «آن ارزش ندارد»، «من کاملا آرام هستم» و … .

راههای کنترل خشم و عصبانیت

استفاده از وسیله ای برای تحریک

یکی از راههای کنترل خشم و عصبانیت استفاده از یک محرک شدیدتر است. به عنوان مثال می توانید آب نبات زنجبیلی بمکید یا یک فلفل قرمز را چندین بار گاز بزنید. کاری کنید که ناگهان به خودتان بیایید.

لبخند زدن

یکی دیگر از راههای کنترل عصبانیت و خشم لبخند زدن است. خندیدن فقط برای وقتی نیست که حال خوبی داریم. بلکه لبخند زدن میتواند باعث حال بهتر ما هم بشود. خنده استرس را کم کرده و عصبانیت را فرو می نشاند. حتی میتوانید الکی بخندید. یا فیلم خنده دار ببینید. یا جوک های خنده دار بخوانید.

راههای کنترل خشم و عصبانیت

نفس عمیق

یکی از راههای کنترل خشم و عصبانیت نفس عمیق است. شما میتوانید از  روش های 4-6-8 استفاده کنید. یعنی نفس عمیق بکشید و تا 4 بشمارید و در نهایت نفس خود را بیرون بدهید و تا 8 بشمارید. این تمرین را حداقل 4 بار تکرار کنید.

امیدواریم از اطلاعاتی که در این بخش از سایت برفانک درباره راههای کنترل خشم و عصبانیت تقدیم تان کردیم بهره کافی را برده باشید.

منبع : https://www.barfanak.com

Check Also

خطر کردن

خطر کردن را از کودکتان نگیرید

شما با دلسرد کردن بچه ها از خطر کردن ، از نظر روحی ارضا می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.