مکان‌های دیدنی مالاگا، کلیسای جامع و قلعه خیبرالفارو

مالاگا که با جمعیتی 550 هزار نفری، ششمین شهر پرجمعیت در اسپانیا محسوب می شود، یکی از مهم ترین بخش های منطقه خود مختار آندلس می باشد. این شهر تنها 100 کیلومتر با تنگه جل الطارق فاصله دارد و به همین مالاگا یکی از حساس ترین قسمت های جنوبی اسپانیا می باشد. به دلیل بند هاب پورت، شاخص افتصادی این منطقه از شهر های بزرگتری همچون سویا و والنسیا نیز بیشتر است. در بیشتر منابع اسلامی از این شهر با نام های ملاقه و مالقه و یاد شده است. برای آشنایی بیشتر با مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

مالاگا

مکان‌های دیدنی مالاگا

کلیسای جامع

این بنا بعد از کلیسای جامع سویا، دومین ساختمان مذهبی مهم در آندلس می باشد. از مهم ترین قسمت های این برج می توان به سردر ورودی مزین به دو برج دو قلو اشاره کرد. بعد از اینکه مسیحیان توانستند مسلمان ها را از این شهر بیرون کنند، بر روی خرابه های یک مسجد این کلیسا را پی ریزی کردند. این کلیسا دارای آثار هنری مهمی همچون نقاشی اکره و قدیسین که توسط آلونسو کانو ترسیم شده، می باشد. در قسمت شمالی این کلیسا پیکره‌ های زانو زده‌ ای از پادشاهان کاتولیک و در قسمت جنوبی گروه کر وجود دارد.

القصبه مالاگا

یکی دیگر از جاذبه های مهم گردشگری این شهر که توسط مسلمان ها ساخته شده است، القصبه مالاگا می باشد. القصبه با الکازابا دژ نظامی باشکوهی است که توسط پادشاهان آفریقایی در زمان حکومتشان بر این شهر در قرن 9 میلادی ساخته شده است. این دژ برای قرن ها محل سکونت فرمانروایان مسلمان بوده که بر مردم شهر حکومت می کردند. این ساختمان به صورت هوشمندانه ای بر روی یکی از بلندترین قسمت های شهر یعنی کوه خیبِرالْفارو واقع شده و برای همین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. امروزه القصبه جایگاه موزه مالاگا است که خود شامل دو موزه به نام های موزه استانی هنرهای زیبا و موزه تاریخی شهر می باشد.

باغ های گیاه شناسی

ابن باغ های زیبا در سال 1855 توسط مارکی لورینگ و همسرش ساخته شده اند. شما در این باغ می توانید با طیف گسترده ای از باغ های مدیترانه‌ ای، حاره‌ ای و نیمه گرمسیری روبه رو شوید. چیزی در حدود 1500 گونه مختلف گیاهی از سراسر دنیا در این باغ نگهداری می شوند. این باغ که خود مجموعه‌ ای از باغ‌ های گوناگون متعدد است، تنوع مناظر منحصر به فردی را به ارمغان می‌ آورد. هر ساله بیش از 400 هزار نفر از این باغ های زیبای 3 هزار هکتاری دیدن می کنند.

مالاگا

قلعه خیبرالفارو

یکی دیگر از دژ های نظامی که در دورران حکومت مسلمانان در این شهر ساخته شده استف قلعه خیبرالفارو می باشد. این قلعه همان طور که از اسمش می توان حدس زد، بر روی کوه خیبرالفارو واقع شده است. عبدالرحمن سوم، خلیفه کوردوبا، کسی بود که در قرن دهم میلادی دستور ساخت این قلعه نظامی را صادر کرد. این دژ در قرن 14 میلادی توسط سلطان گراندا یعنی یوسف اول گسترش پیدا کرد و تقریبا به شکل امروزی درامد. عمده شهرت این قلعه بخاطر محاصره سه ماه توسط پادشاهان کاتولیک، فردیناند و ایزابلا می باشد.

موزه پابلو پیکاسو

یکی از جذاب ترین مکان های دیدنی برای کسانی که به هنر علاقه دارند، موزه پابلو پیکاسو می باشد. این موزه در خانه ای که پیکاسو در آن به دنیا آمده تاسیس شده و در آن بیش از 233 اثر هنری از ایشان نگهداری می شود. این مجموعه کل روند زندگی پیکاسو و حرفه هنری او از اولین مطالعات تا نوآوری‌ های خلاقانه‌ اش را پوشش می‌ دهد. از این موزه به عنوان بزرگترین گالری هنری اثر های کوبیک یاد می شود.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.