آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شهر ناپل

ناپل یکی از شهر های مهم ایتالیا است که در جنوب این کشور و در استانی به همین نام واقع شده است. سرشماری هایی که توسط اداره آمار ایتالیا در سال 2010 انجام شده نشان می دهد که این شهر جمعیتی در حدود 1 میلیون نفر دارد که این بدان معنا است ناپل به عنوان سومین شهر پرجمعیت ایتالیا شناخته می شود. ناپل از نظر فرهنگی با بیشتر قسمت های ایتالیا فرق دارد چرا که در ابتدا این شهر یک منطقه یونانی بوده و به همین دلیل است که اهالی آن هیچ وقت خود را ایتالیایی نمی دانستند. اگر دوست دارید با جاذبه های گردشگری این بیشتر آشنا شوید، با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

ناپل

جاذبه های گردشگری ناپل

موزه باستان شناسی

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر که در طول سال افراد زیادی از آن دیدن می کنند، موزه باستان شناسی می باشد. این مجموعه یکی از مهم ترین موزه ها در ایتالیا به شمار می رود که شما می توانید در آن با طیف گسترده ای از آثار تاریخی آشنا شوید. این آثار تنها مربوط به ایتالیا نیستند و بعضی از آنها از قسمت هایی مانند ایران، صحراهای عربستان و شمال آفریقا به دست آمده اند. از میان مهم ترین آثار این مجموعه می توان به مومیایی مرد مصری اشاره کرد.

خیابان سن جورجیو آرمنو

ناپل از جمله شهر هایی است که همواره خیابان های شلوغ دارد. بخشی از این موضوع البته مربوط به معماری شهر آن است چرا که این خیابان ها اکثرا باریک هستند. خیابان سن جورجیو آرمنو به عنوان شاهرگ اصلی این شهر یاد می شود که شما در آن می توانید با مغازه های مختلفی آشنا شوید. علاوه بر این در طول خیابان نوازنده های محلی زیادی وجود دارند که با اجراهای خود می توانند شما را برای ساعت ها سرگرم کنند. پیشنهاد ما این است که در یکی از کافه های محلی این شهر نشسته و از خوردن پیتزاهای معروف ناپل لذت ببرید.

کلیسای سانسورو

ناپل

همان طور که می دانید ایتالیا به عنوان مرکز مسیحیت کاتولیک شناخته می شود و از همین رو در تمام شهر های آن می توانید با کلیسا های زیبا و با شکوهی آشنا شوید. در ناپل نیز شما با این قضیه مواجه هستید. کلیسای سانسورو یکی از معروف ترین دیدنی های ناپل است که در مرکز ان واقع شده است. این کلیسای قرن 12 که در سبک بیزانسی ساخته شده است، به عنوان یکی از معدود ترین آثار باستانی شهر شناخته می شود. در این کلیسا همچنین می توانید با آثار تاریخی و هنری زیادی آشنا شوید.

قلعه ی دل اوو

این قلعه یکی از مهم ترین مراکز نظامی شهر بوده که در آن سربازان تعلیم می دیده اند. ناپل از جمله شهر های ایتالیا بود که دارای ارتش مستقل بود و به همین دلیل آنها در این قلعه تعلیم می دیدند. شما می توانید با این قلعه در نزدیکی دریای سیسیل آشنا شوید. متاسفانه بیشتر قسمت های این قلعه در طی حمله ترک های عثمانی مورد آسیب قرار گرفت که البته در سال 1954 بازسازی و مرمت شد. مردم شهر اعتقاد دارند که در قلب این قلعه یک تخم مرغ جادویی قرار دارد که از شهر محافظت می کند.

منبع: www.barfanak.com

Check Also

آشنایی با جاذبه‌های کشور مارتینیک

مارتینیک یکی از  مستعمره های کشور فرانسه است که در قاره آمریکا و در حوزه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.